הגבאי המושיב אותי • אפרים קמיסר

    אפרים קמיסר No Comments on הגבאי המושיב אותי • אפרים קמיסר
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכירת הכסאות בבית הכנסת לקראת הימים הנוראים בעיצומה. האסיפות הליליות של הגבאים וכל ה'רחש – בחש' סביב נושא ההושבה בבית הכנסת מותח לי קו עבה מאוד של דימיון לנושא ההושבה בטיסות.

    כמה מוכרת לכולנו הסיטואציה הבאה.
    אתה עומד לך בשרוול המטוס רגע לפני תחילת מלאכת פילוס הדרך אי שם לשורה 55 בירכתי המטוס. אתה יודע שלא יכולת לקבל מושב קדמי יותר, בוודאות. הרי שניים העידו על כך וזו עדות כשרה. גם סוכן הנסיעות וגם פקיד הצ'ק-אין קבעו והעידו חד משמעית, כי אין מושב זמין בשורה קדמית יותר.

    עוד רגע אתה על המטוס ותוכל לראות את היושבים בשורות הראשונות, וודאי אנשים מורמים מעם, אנשי עסקים ועסקנים. ולתדהמתך אתה מגלה שכל היושבים בעשר השורות הראשונות נראים נוסעים רגילים לגמרי, לא אנשי עסקים וממש לא "מתמידים"…
    הנה מוישה מהשטיבעל, איך הוא קיבל מקום כאן מקדימה? "מתי סידרו לך את המושב הזה"? אתה שואל אותו. "הרגע, בצ'ק אין. את הכרטיס קניתי רק אתמול".

    איזו חוצפה. אני כבר חודש משגע את סוכן הנסיעות שלי כל יום בכדי שייסדר לי מושב טוב. והוא מספר לי שזה חסום ותפוס ועוד כל מיני סיפורים, ומוישה מקבל את זה תוך שתי דקות.

    כמה מוכרת לכולנו עוד יותר הסיטואציה הבאה.
    ערב ראש השנה, אתה מגיע אל בית הכנסת. בשונה מהמטוס, מפלסי הדרך כאן הם דווקא אותם אנשים חשובים, מורמים מעם ועסקנים. פתח בית הכנסת הוא מאחור והדרך לכסא שלך בשורה 26 לא ארוכה כלל.
    נכון, רצית לשבת קדימה יותר, אבל הגבאי מתעקש כי הכל מקדימה תפוס ואין ביכולתו לקדם אותך. אם תפוס אז תפוס, הגבאי הזה איש הגון ביותר, אם היה יכול, וודאי היה מקדם אותי.

    אתה מתרומם ל"ברכו" הראשון של ראש השנה, ובמבט חטוף קדימה את רואה כי בשורות הקדמיות יש מספר כסאות ריקים, עוד כמה פרצופים לא מוכרים וכמה שאתה מזהה כמתפללים לא קבועים. איך ייתכן? הרי ביקשתי מהגבאי והתחננתי. הוא אמר שפשוט אין.

    גם הגבאי וגם אנשי מחלקת ההושבה בחברות התעופה, לא טורפים את כל הקלפים ומחוייבים להשאיר כמה מהם קרובים אליהם.
    הגבאי לעולם לא יודע עד הרגע האחרון מי ייבקש להזמין כסאות. ייתכן ויהיה זה רב מפורסם, או דיין חשוב שוודאי לא יגיעו לבדם אלא עם פמליה של בני משפחה, ולכן חייב לשריין לעצמו כמה מושבים מקדימה. ברגע האחרון כאשר כל שאר המתפללים כבר מוסדרים במקומותיהם ונכנסים כמה מתפללים אורחים, הם מפנה אותם לשבת באותם מושבים ששמר, כיוון שבסופו של דבר הם נשארו פנויים.

    כנ"ל במטוס, הרבה מאוד מושבים בקידמת המטוס חסומים עד לשעת ההמראה במקרה שיגיעו אותם מורמים מעם, נוסעים מתמידים וכו'… ברגע שלא הגיעו, דווקא ברגע האחרון, מוישה מהשטיבעל ייזכה לשבת שם.

    יה"ר שיתקבלו התפילות של יושבי כל השורות !!



    0 תגובות